Lillafüred, ahol minden a szerelem és a romantika körül forog

Írta: Gombos Tünde 2017. június 14., szerda 10:41
Értékelés:
(0 szavazat)

Abban a szerencsében volt részünk a férjemmel, hogy váratlanul eltölthettünk egy kis időt Lillafüreden. Jártunk már itt néhány éve, de most teljesen új arcát mutatta nekünk ez a városrész. (Nem tévedés, hogy városrészt írok, hiszen nem önálló településről van szó, hanem Miskolc egy külterületéről, ráadásul egy nem is túl közeliről.) Amerre csak néztünk, az itt honoló szerelem és romantika egy-egy jelébe botlottunk.

Első jel

Késő délután érkeztünk meg, így már csak laza, közelben sétálgatós programot tervezhettünk. Mivel legutóbbi ottlétünkkor éppen felújítás alatt állt a Függőkert, hát most egyből arra vettük az irányt, hogy megnézhessük a korábban elmulasztott látványosságot. Maga az épített kert egy kis csalódást okozott, mert a tengernyi büdöskén és begónián kívül nemigen volt más az ágyásokban (de lehet, hogy az elvárásaim voltak irreálisan nagyok), viszont mindenfelé nyíltak, csak úgy spontán, a kis lila haranglábak meg az illatos jázminok, gyönyörűvé és romantikussá téve a teraszokat és támfalakat.

A Függőkert mellett lévő Szinva-vízesésnél igazi meglepetés ért minket, ott találkoztunk a Lillafüreden lépten-nyomon szembejövő szerelem első, igencsak mutatós jelével.

A vízesés korlátján lakatok százai díszelegtek, a szivárvány minden színében virítva, amiket szerelmespárok pattintottak oda, bizonyítékául egymás iránt érzett megingathatatlan kötődésüknek.

Második jel

Aztán tovább sétálgatva a Függőkertben, egy méretes táblába botlottunk, ami elmesélte nekünk, hogy József Attila egy írótalálkozón vett itt részt 1933-ban, ami közben

úgy megihletődött Lillafüred szépségétől, hogy azon nyomban papírra is vetette a magyar szerelmi költészet egyik legszebb darabját, az Ódát.

Harmadik jel

A Függőkert aljánál, a Szinva-vízesés közelében, megláttuk az Anna-barlang bejáratát. A barlangba ugyan nem jutottunk be, mert csupán óránként indul vezetett túra, és csak délután négyig, ráadásul kizárólag minimum négy fő esetén (ez alól kivétel a déli túra, az mindenképpen elindul), de utánaolvastam, hogy mit is láthattunk volna ebben a csodás cseppkőbarlangban. És képzeljétek!

Van benne egy szív alakú cseppkő-képződmény, ami alatt rendszeresen tartanak esküvőket.

Ez ám a szerelem vitathatatlan jele!

Negyedik jel

A nap végén a Tókert étterem teraszosított kertjében vacsoráztunk a lemenő nap fényénél, ahonnan csodás kilátás nyílt a bükkerdőkkel borított hegyek által körbeölelt Hámori-tóra.

Hát kell ennél romantikusabb helyszín?

Aztán a reggelinél pontosan ugyanez volt a helyzet, csak éppenséggel a délelőtt közepi nap melengetett bennünket, amíg a vajas-lekváros kalács mellé szürcsölgettünk, én a narancsos-karamellás teámat, férjem a kapucsínóját.

Ötödik jel

A kései és ráérős reggeli után egészen közeli kapcsolatba kerültünk a Hámori-tóval.

Csónakot béreltünk és egy teljes órán keresztül evezgettünk kettecskén

és zavartalanul az enyhe szellőtől épphogy csak borzongó tavon, közben csodáltuk hol a tó fölött cikázó fecskéket, hol a buján zöldellő erdőket, hol a kék égen úszó fehér felhőpamacsokat, hol a kastélyszálló ábrándos tornyait.

Hatodik jel

Miután kikötöttünk és újból szilárd talajra léptünk, egy kellemes kisvasutazás mellett döntöttünk. A sínek a sűrű erdőn keresztül kanyarogtak, bal kéz felől a bükkösökkel borított, égbe szökő hegyekkel szegélyezve, jobb kéz felől pedig elbűvölő rálátással a Hámori-tóra. A Hámori tavat elhagyva, miközben a menetszél simogatta az arcunkat, egy másik kis tavacskán éppen teljes virágzásban pompázó, gyönyörű rózsaszín, kiterjedt tavirózsa-foltot pillantottunk meg. Nyugalom és idill mindenütt. A Pisztrángtelep volt az úti célunk, ahol mi mást,

mint isteni finom pisztrángot ettünk ebédre, a szabad ég alatt, egy aprócska faasztalnál, meghitten.

Kellemesen tele gyomorral körbejártuk a telepet és tanulmányoztuk eme nemes hal tenyésztésének fortélyait, majd sétáltunk egy jót a környékbeli erdőkben, a Szinva-patak partján, aztán visszavonatoztunk Lillafüred központjába.

Hetedik jel

Mivel maradt még másfél óránk, mielőtt vissza kellett indulnunk Budapestre, egy környékbeli kirándulásba kezdtünk. Lillafüreden mindenütt patakok csobognak és vízesések zubognak, nem tudom, van-e kis hazánkban ennél vízgazdagabb hely. (Megjegyzem, ez már önmagában is felturbózza a romantikus életérzést.) Igen meredek hegyoldalon másztunk felfelé, az égig növő bükkfák között. És ekkor ért a legnagyobb meglepetés!

Eléggé magasan, a hegy nem könnyen megközelíthető részén, a szerelem hatalmas fatörzsekbe vésett jeleit fedeztük fel.

Szívbe írt monogramok, párok nevei és dátumok mindenütt. Némelyik olyan régi, hogy már olvashatatlanra benőtte a fák kérge, de néhány évszám az ötvenes, a hatvanas és a hetvenes évekből még tisztán kivehető. Gondoljatok bele! Ezek a megkérgesedett vésetek, már jó fél évszázada őrzik itt az akkori szerelem mára már teljesen megfásodott emlékét. Csodaszép órákat töltöttünk Lillafüreden. Ha egy kis pihenésre, romantikára és szerelemre vágytok, látogassatok el ide Ti is, és keressétek mindenütt a jeleket!

Gombos Tünde írónő Szerelemtánc című regényét a BOOK24 oldalán is megtaláljátok!

A cikk tájékoztató jellegű, a megjelenése pillanatában fennálló aktuális helyzetet tükrözi, ezért az információ felhasználása előtt kérünk, tájékozódj hivatalos forrásból is.

Megjelent: 125 alkalommal Utoljára frissítve: 2017. június 14., szerda 11:12

Tetszett a cikk? Köszönjük, ha megosztod!

Kultúr

Életmód

Sors

• A

A "szűz királynő" szüzessége

Erzsébet királynő különleges géneket örökölt. Nem csak uralkodásra, de szüleit tekintve, szerelemre is született, hiszen a világ egyik legizgalmasabb romantikus történetének gyümölcseként kódolva volt a nagy érzelmekre. Apja, VIII. Henrik, anyja Boleyn Anna volt, aki miatt Anglia királya nemcsak saját, de országa hivatalos vallását is Bővebben

Kereső

Kövess minket

Videók

Rövid hírek

• Rákosi Lili nyerte a Miss Balaton 2017-et. Ti is neki adtátok volna a koronát?

Szombat este látványos show keretében választották meg a Miss Balaton 2017 királynőjét és udvarhölgyeit. A 12 döntős szépség több körben

• Hihetetlen! Így nézett ki néhány éve az Instagram szexi sztárja

Vannak olyan szerencsés emberek, akiknek jól áll a kor. Ez a réteg igen csekély, de Gianluca Vacchi, úgy tűnik, ezt

• Ma 61 éves a Szex és New York nagyszájú pasifalója Kim Cattrall

Jöjjenek hát a születésnapi érdekességek.

Bővebben
  • Falco sikeres volt és boldogtalan

Falco zseniális volt és különleges, más, mint a többi akkori zenész, mind külsejével, mind zenéjével valami újat hozott. A botrányairól

• A fenékmarkolászás még belefér?

A szexuális zaklatás mindennapos téma manapság. Lehet, hogy sokan csak legyintenek, amikor valaki azon háborog, hogy a főnöke belecsípett a

Bővebben
  • A hónap pasija: Chris Hemsworth ma 34 éves!

Chris Hemsworth ma 34 éves, ezért összegyűjtöttünk róla pár érdekességet.

• Kiss Ramónának még a sör is őrülten dögösen áll!

Finomabbnál finomabb sörök és ínycsiklandó falatok – ezek játszották a főszerepet a Sör mi több rendezvényén, ahol Kiss Ramóna, Wossala

• 4

Gyerek

Könyv

• 3

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.