Táplálkozás csillagjegyek szerint

Írta: Tóth Erika 2017. május 11., csütörtök 03:55
Értékelés:
(0 szavazat)

A csillagjegyek nem csak arra szolgálnak, hogy tulajdonságainkról, párkapcsolatunkról, szokásainkról, betegségre való hajlamunkról tudjunk meg többet, hanem arra is, hogy milyen ételek, italok lehetnek hatásosak, illetve károsak a jegy szülötteinek egészségére. Egész évben figyelj a táplálkozásodra, mert sok betegség forrása lehet a rossz emésztés, vagy a túl sok káros anyag bevitel. 

KOS (március 22. – április 20.)

Többségében arányos testalkatúak, vastag, erős csontozatúak, viszont könnyen híznak a csípőre, hasra és arcra. Szeretik a zsíros, szaftos ételeket, az édes desszerteket, na és az éjszakai nassolást. Ajánlott, hogy a zöldségféléket különböző módon elkészítve fogyassza. Közel áll hozzá a rozmaring, menta, hagyma, bors, kapor. Kedveli a bárányhúst és a halat, ehhez zöldséget vagy aszalt gyümölcsöt egyen és ne feledkezzen meg a folyadékról. Tartson mértéket az ivásban, kevesebb bor és pezsgő ajánlott, legegészségesebb a víz. A nyers gyümölcs és zöldség fogyasztása is jót tesz. Egyen kivit, dinnyét, málnát, paprikát, retket és répát. A mozgás fontos számukra, de a kitartásuk még kívánnivalót hagy maga után, ezért aztán hamar feladják.

BIKA (április 21. – május 22.)

Vékony csontozatúak és húsosak, telt idomúak, de a végtagjaik vékonyabbak. Csípőre, arcra, fenékre híznak. Étkezései nem eléggé változatosak, jellemző rájuk a mohóság. A belső feszültség miatt is képesek hízni. Kedveli a marhahúst, a finom borokat. Az égetett erős alkohol nem tesz jót az egészségének, ráadásul hamar megárt. A hagyományos konyha kedvelője. Az ételekben szereti a mentát, petrezselymet, kaprot és szegfűszeget. Ha a formáját tartani akarja, először méregtelenítsen. Felejtse el a zsírosabb ételeket és a sok szénhidrátot. Mivel lassú az anyagcseréje így sokkal nehezebben tud megszabadulni a felesleges kilóitól. Egyen több fehérje dús ételt. A húsok mellé ajánlatos salátát fogyasztani. Egyen sok gyümölcsöt, narancsot, mandarint, körtét, almát. Mivel az erőszakos sportokat nem kedveli, ezért a gyaloglás, kerékpározás síelés jó hatással lehet egészségére.

IKREK (május 23. – június 21.)

Általában magas, vékony törékeny testalkatúak. Fenékre és hasra hízásra hajlamosak. Szeretnek nassolni, a mozgást nem nekik találták ki. Az idegrendszerére jó hatással van az aszalt szilva és a barack is. Módjával az erős fűszerek is jó hatást válthatnak ki. Az italok nem tartoznak a kedvencei közé. Ritkán fogyaszt alkoholt. Ha mégis inna a borokat válassza. Kedveli az egzotikus ételeket, a baromfihúst a gyümölcsök közül a datolyát, diót, a zöldségek közül kedveli a zellert, káposztát, babot, paradicsomot, paprikát. Kedvelt fűszerei a bors, torma szerecsendió és a chili. Javaslat: naponta legalább ötször egyenek, de mindig keveset, mert így visszaállíthatják a megfelelő súlyukat. Anyagcseréjük jó és szerencséjükre kevésbé hajlamosak a hízásra. Egészségük megőrzése érdekében egyenek sok halat, tojást, sajtot, diót, mozogjanak, sportoljanak, hogy levezessék a fölösleges energiát. Jót tesz a teniszezés, a labdajátékok. Legyenek kitartóak! 

RÁK (június 22. – július 22.)

Vékony alkatúak, deréktól lefelé kissé teltek. Hízásra hajlamosak a derék, csípő és comb tájékán. Szeretik a zsíros ételeket és a cukrot. A munkában túlhajtják magukat és nagyon mozgásszegény életet élnek. Szeretik a szószokat, gombaféléket, halat salátákat gyümölcsöket és kedvence a fagylalt. Kerülje a söröket, borokat, mert hajlamos az alkoholfüggőségre. Az ételeket szereti ízesíteni mustárral, tormával, citrommal, kakukkfűvel, fahéjjal, zsályával. Fontos, hogy este hat óra után már ne egyen. Olyan ételeket fogyasszon, aminek vízhajtó hatása van. Kevesebb tésztát és kenyeret fogyasszon. A felszedett fölösleges kilókat könnyen leadja, de nehezen fog hozzá. Az úszás és az aerobik jót tesz az alakjának, de a kerékpározás és a séta is jót tesz az egészségének. 

OROSZLÁN (július 23. – augusztus 22.)

Jó felépítésű, erős csontozatú, izmos típus, hosszú végtagokkal. A narancsbőr veszélye azonban náluk is fennáll. Kevesebb húst, hüvelyest és alkoholt kell fogyasztania és több zöldséget. Szereti a vadhúst, lazacot, baromfit, kedveli a citromot, narancsot, ananászt. Édesszájúak. A fűszerek közül a gyömbér, koriander, szegfűszeg, tárkony és bazsalikom a kedvenc. Szeszes italt ha fogyaszt, csak mértékkel, mert könnyen megárt. Egyen húst zöldséggel párolva vagy nyersen salátának elkészítve. A sok cukor helyett használjon édesítőszert, egyen mértékkel aszalt gyümölcsöt, igyon megfelelő mennyiségű folyadékot. Mivel nagyon mozgékony, szereti az ügyességet kívánó sportokat, lehet az vízisíelés, hódeszkázás, korcsolyázás, de csak mértékkel, figyeljen a szívére. Inkább közben pihenjen pár percet, ne hajtsa túl magát!

SZŰZ (augusztus 23. – szeptember 22.)

Magas, vékony, karcsú típus. Nem igazán hízékony, de ha mégis szed magára kilókat az a hasára és csípőjére rakódik. A Szüzek általában kiegyensúlyozottan táplálkoznak, szeretik a zöldséget, gyümölcsöt és könnyű ételeket. Túl sokat dolgoznak és keveset pihennek. Számukra egészséges a vegetáriánus étel, és egészségtelen a zsíros hús. Ha úgy érzi szüksége van a húsra, akkor baromfi húst, halat vagy borjút válasszon. Kedvelt fűszere a vanília, babérlevél, fahéj. Anyagcseréjük lassú és ha nehéz ételeket fogyasztanak nehezen tudják leadni, ha esetleg valamennyit felszednek magukra. Kitartóak, és ezért biztos sikerül a felszedett többletet leadni, hogy ismét visszanyerjék az eredeti alakjukat. A mozgás az egészsége fenntartása érdekében igen fontos. Legyen olyan, ami a végtagokat megmozgatja, kocogás, gyaloglás, kerékpározás, golf. Ha stresszes a jóga oldhatja a feszültséget.

MÉRLEG (szeptember 23. – október 22.)

Kerek formájú, van mit mutatnia. Fejlett a felső teste a lábai formásak. Nem igen hajlamosak a hízásra, mert gyors az anyagcseréjük, de ha még is szednek magukra valamennyit akkor általában a hasra, mellre, arcra és a karra hízhatnak. Táplálkozása egészségtelen, mohó, nem figyel arra, hogy mit eszik. Sok a cukor, édességek és a zsíros étel. Figyeljen a táplálkozására, kerülje a sok húst és inkább a zöldségeket és gyümölcsöket helyezze előtérbe. Ánizsos, zsályás, kapros, tárkonyos fűszereket kedveli. Kerülje az erős fűszereket. Hajlamos az érbetegségekre ezért fogyasszon áfonyát, fokhagymát. Egészségesek számára a salátafélék és a szószok. Ha nem eszik, ivás előtt, akkor baj lehet, mert az alkohol nehezen szívódik fel és meg is árt. A tartósítószert tartalmazó ételek árthatnak, kerülje! Fontos a rendszeres folyadékbevitel, melyről gyakran megfeledkezik, pedig a veséje a gyenge pontja. A testi lelki egyensúly miatt elengedhetetlen a testmozgás. Erősítsék kitartásukat. Jót tesz az alakjának a sportgimnasztika, korcsolya, táncok.

SKORPIÓ (október 23. – november 21.)

Erős testalkatúak, végtagjai vastagok, izmosak. Sajnos, ha nem figyel a kilók mindenhol lerakódnak. Hajlamos a hízásra. Kerülje a bulizásokat, kevesebb édességet, édes gyümölcsöt egyen. Válassza helyette a grillezett, párolt zöldségeket, halat és húst. Szereti a mustáros, tormás, bazsalikomos ételeket. Halat ehet korlátlan mennyiségben, jó hatással vannak a fűszeres szószok, káposzta fehérrépa. A tejtermékeket módjával fogyassza mert felfúvódást, görcsöket is okozhat. Fogyasszon vízhajtó ételeket. Ha már mindenképpen inni kell, válassza a pezsgőt. A szeszes italok egyébként nem ajánlottak mert árt a veséjének és a májának. Este hat óra után már ne egyen. A mozgásban a végletek dominálnak, vagy sportosak, vagy punnyadósak és elkerülnek minden mozgást. Ha rászánja magát a sport megnyugtatja időnként zilált idegeit. Bármilyen mozgásos sport levezetheti a feszültséget, megszünteti a stresszt és nem engedi, hogy magába forduljon.

NYILAS (november 22. – december 21.)

Magasak, végtagjaik formásak és izmosak. Ha nem mozog, hízásra hajlamos lehet a csípőjére, hasra és fenékre. Ezeken a helyeken akár narancsbőr is kialakulhat. Ínyencek és sütemény kedvelők, nem vetik meg az édességet. Szívesen fogyasztja a mentás, petrezselymes, kakukkfüves, citromfüves, bazsalikomos és kapros ételeket. Szereti a sertéshúst, kevés gyümölcsöt fogyaszt. A zöldségek közül a káposztát, borsót, babot, articsókát helyezi előtérbe. Vigyázzon az alkohol fogyasztással, mert károsítja a máját. igyon helyette sok ásványvizet. Nem kötelező mindennap húst enni. Fogyaszthat húst, de mellé zöldségeket, fogyasszon párolva vagy nyersen. Minden nap egyen zöldséget, gyümölcsöt, az édességek helyett fogyasszon aszalt gyümölcsöt, süteményekhez használjon édesítőszert, és ne feledkezzen meg a bőséges folyadékbevitelről. Az egészséges ti pús közé tartozik, de mozgáshiányos az életmódja, sokat ül. Mozogjon többet a szabadban, hogy megőrizze egészségét!

BAK (december 22. – január 20.)

Általában magas, vékony, törékeny testalkatúak, mint egy modell. Túlhajszolja magát, sokat stresszel, ami miatt kilókat szedhet fel. Keveset eszik, de sokszor. Változatos az étrendje. Bármit ehetnek, a borok jó hatással vannak az emésztésére. Szereti a finom ízű falatokat, sertés, bárány húsokat, zöldséget, gyümölcsöt. A szegfűszeges, zsályás, petrezselymes szerecsendiós fűszerrel készült ételek a kedvencei. Tanács. A zsíros ételtől és a sok szénhidráttól továbbra is tartózkodjon, mert nem tesz jót az egészségének. A lassúbb anyagcsere miatt ha felszed néhány kilót, nehezen tud megszabadulni tőle. Fontos, hogy kitartó legyen. A Bakok általában hosszú életűek, elfoglaltak, de fontos a sportolás. A sportok közül a hegymászás kitűnő választás, de előtte legyen bemelegítés, mert az izmai bedurranhatnak, vagy komolyabb baj is történhet.

VÍZÖNTŐ (január 21. – február 19.)

Széles vállú, formás alkatúak, könnyedén izmosodnak, de hízásra is hajlamosak elsősorban a hasra, csípőre, fenékre, arcra. Vigyázzon a fogyóval! Csak lassan, fokozatosan vállalhatja be, ha hirtelen szabadul meg a kilóktól kedvezőtlen hatása lehet. Ha fogyózik, az ötszöri étkezés sikert hoz, gyors anyagcseréjük segít ebben. Egy- egy étkezés alkalmával ne vigye túlzásba a táplálék bevitelt. Az egészséges étkezéshez a reggeli is hozzátartozik, amit rendszeresen elfelejt. Kevesebbet nassoljon. Kedveli a mentával, zsályával, kakukkfűvel, petrezselyemmel ízesített ételeket. Egyen sok zöldséget és salátaféléket, tejterméket. A gránátalma jót tesz az egészségének. A cukros ételeket kerülje. Az alkohol nem tesz jót az idegeinek, ezért inkább kerülje. Egyen halat és salátákat. Fogyasszon naponta többször keveset. Étrendjébe legyen szénhidrát is. Mindig időhiánnyal küzd, pedig szüksége lenne a gyaloglásra. Nem igazán kedvelik a sportokat, leginkább a szellemi sport jöhet számításba, ez köti le. Ajánlott a gyaloglás mellett a hódeszka és a szörfözés is az egészsége megóvása érdekében.

HALAK (február 20. – március 21.)

Kerek idomok jellemzik. Hajlamos a hízásra. Zsíros és cukros ételeket kedveli és kevés a fehérje és a zöldség. Figyeljen rá, hogy mit eszik, mert könnyen mennek felfelé a kilók. Ne felejtse el, hogy a szervezetnek kalciumra és magnéziumra is szüksége van. Egyen sok zöldséget, gyümölcsöt. Felejtse el a sok csokit és egyéb édességet. Kerülje a túl zsíros, fűszeres ételeket, mert könnyen kaphat gyomorrontást, ráadásul a testtömegét is gyarapítja. Mivel lassú az anyagcseréje, nehezen tudja leadni. Kitartással azonban sikerülhet. Ha italt fogyaszt, semmi esetre se keverje. Borzasztó másnaposság lesz a vége. Egyen halat, hiszen ezt is kedveli. Fűszerei a kakukkfű, gyömbér, fokhagyma, tárkony. A déligyümölcsök és a zöldségek közül a káposzta, articsóka, zöldbab jön be. A mindennapi mozgás elengedhetetlen, hogy a testsúlya megfelelő legyen. Utálja az agresszív sportokat, de az úszás, vitorlázás, evezés kedvére való lehet. Sajnos csak addig sportol, amíg örömét leli benne, ha elveszti érdeklődését abbahagyja a sportolást, mozgást, pedig az egészsége érdekében jó lenne a kitartás!

A cikk tájékoztató jellegű, a megjelenése pillanatában fennálló aktuális helyzetet tükrözi, ezért az információ felhasználása előtt kérünk, tájékozódj hivatalos forrásból is.

Megjelent: 230 alkalommal Utoljára frissítve: 2017. május 11., csütörtök 07:59

Tetszett a cikk? Köszönjük, ha megosztod!

Kultúr

  • 1
  • 2

Életmód

  • 1

Sors

  • A

    A "szűz királynő" szüzessége

    Erzsébet királynő különleges géneket örökölt. Nem csak uralkodásra, de szüleit tekintve, szerelemre is született, hiszen a világ egyik legizgalmasabb romantikus történetének gyümölcseként kódolva volt a nagy érzelmekre. Apja, VIII. Henrik, anyja Boleyn Anna volt, aki miatt Anglia királya nemcsak saját, de országa hivatalos vallását is Bővebben
  • 1

Kereső

Kövess minket

Videók

Rövid hírek

  • Mádai Vivi lenyűgöző fotókon mutatja meg a sörözés nőies oldalát

    Az utóbbi időben valósággal ragyog Mádai Vivien, aki sikeres műsorvezetőként és családanyaként a nőiességét tekintve talán mostanra teljesedett ki a

    Bővebben
  • Nézd meg Victoria Swarovski 240 milliót érő menyasszonyi ruháját!

    Olyan esküvőt szervezett, amiről álmodni se mernénk. A 23 éves örökösnő, Olaszországban, Triesztben mondta ki a boldogító igent kedvesének, Werner

    Bővebben
  • Itt a nyár legújabb trendje!

    A fagyi smink a legújab nyári trend? Ha már teljesen kifogytunk az ötletekből, hogy mivel dobhatnánk fel nyári stílusunkat, akkor

    Bővebben
  • Íme pár érdekesség a ma 68 éves Meryl Streepről

    Nem túlzás azt állítani, hogy nincs erős, független nőket megjelenítő film Meryl Streep nélkül. Streep nem a botrányos magánéletéről híres,

    Bővebben
  • Sztáranyukák, akik 40 felett szültek

    Egyre több sztár vállal gyermeket 40 év felett is. A cikkben szereplő ismert nők nem hagyták, hogy biológiai órájuk beleszóljon

    Bővebben
  • Néhány apróság a ma 50 éves Nicole Kidman magánéletéből

    Nicole Kidman ma félszáz éves, ami természetesen nem látszik rajta. Miért is látszana, van az a botoxmennyiség... bár mostanában mintha

    Bővebben
  • Fehér Tibor lett a Reggeli új műsorvezetője

    Peller Anna és Lukács Miki váltótársat kapott. A sármos színész már alig várja, hogy új szerepkörben próbálhassa ki magát.

    Bővebben
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Most népszerű

Facebook

Bulvár

  • 1
  • 2
  • 3

Szerelem

  • 1
  • 2
  • 3

Ezotéria

  • 1
  • 2
  • 3

Világ

  • 1
  • 2
  • 3

Gyerek

  • 1
  • 2
  • 3

Könyv

  • 1
  • 2
  • 3

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.