Évről évre egyre nagyobb divat a piacozás

Írta: Kurucz Enikő 2017. november 02., csütörtök 11:45
Értékelés:
(0 szavazat)

Az egészséges életmód iránti igény folyamatosan nő a magyar lakosság körében – derült ki a Budapesti Nagybani Piac és a Gfk Hungária friss kutatásából. Egyre többen tartják szem előtt a kedvező ár-érték arány mellett, hogy tápláló élelmiszerek kerüljenek az asztalra.

A megkérdezettek 84 százalékának fontos, hogy az elfogyasztott ételek egészségesek legyenek, 53 százalék pedig kifejezetten idegenkedik a félkész termékektől. A felmérésből az is kirajzolódik, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás az elmúlt években folyamatosan növekedett.

A friss árut legszívesebben a piacon szerezzük be, s a vásárlásnál a kiváló minőség mellett a származási hely is meghatározó szempont.

A 2000-es évek elején csupán a megkérdezettek 52 százaléka figyelt oda tudatosan a testsúlyára, ez mára 76 százalékra emelkedett, s egyúttal 43 százalékról 73 százalékra nőtt a rendszeresen sportolók aránya. A kutatásban górcső alá vették azt is, hogy milyen élelmiszereket és italokat fogyasztanak leggyakrabban a magyarok, otthon és a munkahelyükön. A top 10-es lista élén a kávé, a csapvíz és az ásványvíz állnak. Az italokat a gyümölcs és a zöldség követi, ami szintén biztató eredmény, hiszen ezek az egészségtudatos táplálkozás alappillérei. A zöldségféléknél és a gyümölcsöknél fontosnak tartjuk a minőség mellett azt is, hogy lehetőleg magyar árut vásárolhassunk. A felmérés szerint a válaszadók több mint fele, 53 százalék vásárolja rendszeresen a piacon a zöldséget és a gyümölcsöt.

De vajon miért vált ismét ilyen népszerűvé a piacozás?

Elsősorban azért, mert a jó minőségű, egészséges, finom termékeket és a termelői árut keressük. Szeretjük tudni, hogy honnan kerülnek a tányérunkra az élelmiszerek. A Budapesti Nagybani Piacról, az ország legnagyobb termelői és elosztó piacáról érkező, hazai zöldségek és gyümölcsök például sokszor egy napon belül az asztalunkra kerülnek. Ez nem csak az élvezeti érték, hanem a vitamintartalom miatt is lényeges. „A kutatás eredményét saját tapasztalataink is alátámasztják. Az egészségtudatos életmód népszerűségének növekedésével egyre többen keresik a zöldségeket és gyümölcsöket. Ennek megfelelően mi is lépést tartanunk a vásárlói igényekkel, ezért folyamatosan bővítjük a kínálatot. A hazánkban termesztett gyümölcsök minden fajtája megtalálható nálunk, összességében pedig évente kb. 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítünk kis- és nagykereskedőknek” – mondta el Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatója.
Az étkezési szokásokat vizsgálva a kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta vagy hetente több alkalommal zöldséget, egyharmaduk salátát, s több mint 80 százalékuk gyümölcsöt. Éves szintre vetítve ez azt jelenti, hogy egy átlag hazai háztartás 165 kg zöldséget és 89 kg gyümölcsöt vásárol, évente több mint 330 milliárd forint értékben.

A cikk tájékoztató jellegű, a megjelenése pillanatában fennálló aktuális helyzetet tükrözi, ezért az információ felhasználása előtt kérünk, tájékozódj hivatalos forrásból is.

Megjelent: 39 alkalommal Utoljára frissítve: 2017. november 02., csütörtök 11:56

Tetszett a cikk? Köszönjük, ha megosztod!

Kultúr

  • 1
  • 2

Életmód

  • 1

Sors

  • A

    A "szűz királynő" szüzessége

    Erzsébet királynő különleges géneket örökölt. Nem csak uralkodásra, de szüleit tekintve, szerelemre is született, hiszen a világ egyik legizgalmasabb romantikus történetének gyümölcseként kódolva volt a nagy érzelmekre. Apja, VIII. Henrik, anyja Boleyn Anna volt, aki miatt Anglia királya nemcsak saját, de országa hivatalos vallását is Bővebben
  • 1

Kereső

Kövess minket

Videók

Rövid hírek

  • 10 celeb, akik idősebbek, mint gondolnád

    Hollywood tele van titkokkal. Elég, ha a nem régiben kirobbant szexuális zaklatás botrányra gondolunk, ami jó néhány olyan nagy nevet

    Bővebben
  • Melyik kedvenc hírességed lett 50 éves 2017-ben?

    A legtöbb embernek az 50. születésnap egy hatalmas fordulatot jelent az életében. Hiszen akárhogyan nézzük ez egy fél évszázad.

    Bővebben
  • 15 híresség, akik még viccesebbé tették a rajongói fotókat

    Azt mondják sosem kéne az ideáloddal találkoznod. A legtöbbször csalódnak az emberek, miután megtörténik a “nagy” találkozás, hiszen rájönnek, hogy

    Bővebben
  • Nyereményautója motiválta a Miss Balaton győztesét

    Rákos Lili fejére még augusztusban került fel a Miss Balaton koronája. A fiatal királynő most nyereményautóját is átvehette, ugyanis megszerezte

    Bővebben
  • Lilu saját websorozatával hódítja meg az online világot

    Lilu mindig is kereste az új kalandokat és kihívásokat. Szépségtippeket bemutató kisvideóit a Youtube-on láthatjuk november 9-től. Tévés fronton megannyi siker

    Bővebben
  • Ilyen volt a 2017-es MTV Europe Music Awards

    Egy pezsgő világváros, több ezer rajongó és Európa legrangosabb zenei díjátadója – óriási bulival ünnepelték a zeneipar legjobbjait vasárnap este

    Bővebben
  • 5 dolog, amit nem tudtál Hugh Hefnerről

    Hugh Hefner korszakalkotó tevékenysége nagy hatást gyakorolt az egész világra. Rengeteget tett hozzá, hogy megdőljenek a szexualitást övező tabuk, kiállt

    Bővebben
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Most népszerű

Facebook

Bulvár

  • 1
  • 2
  • 3

Szerelem

  • 1
  • 2
  • 3

Ezotéria

  • 1
  • 2
  • 3

Világ

  • 1
  • 2
  • 3

Gyerek

  • 1
  • 2
  • 3

Könyv

  • 1
  • 2
  • 3

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.